10 ویژگی عمومی حسابدار موفق بخش دوم


مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


ده ویژگی عمومی حسابدار موفق

تسلط به قوانین مالیاتی

مبحث مالیات بسیار مهم و حساس است. اشتباه و سهل انگاری در این بحث، قابل جبران نیست و هزینه های زیادی را به سازمان تحمیل میکند. برای همه حسابداران لازم است دانش کامل و تسلط لازم به قوانین مالیاتی مانند مالیات عملکرد، ارزش افزوده، حقوق و تکلیفی و معافیتهای مالیاتی کشور داشته باشند. توانایی تهیه گزارشهای مربوط به سازمانهای دولتی را کسب کنند و به طور دقیق و منظم در زمانهای تعیین شده گزارشها را ارائه دهند.
 
ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت

حسابداری که میخواهد پله های ترقی را طی کند و به عنوان مدیر مالی مجموعه فعالیت کند باید بتواند برای مدیریت سازمان مثل یک مشاور عمل کند. او باید بتواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد و راههایی برای افزایش سود وشرکت پیشنهاد کند. لازمه این امر این است که حسابدار در همه جزییات دقت کافی داشته باشد. اطلاعات را جمع آوری و سازماندهی کند و صادقانه و دلسوزانه مشکلات موجود را مطرح کند و راه حل پیشنهاد دهد.

داشتن روابط عمومی بالا و فن سخنوری

حسابدار باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط موثر با مدیران و سهامداران شرکت و سازمانهای بیرونی مانند اداره مالیات و بیمه و … داشته باشد. بتواند ارتباط کاری خوبی با سایر همکاران خود داشته باشد توانایی اداره جلسات را داشته باشد و برای حضور در جلسات سازمانهای بیرونی مانند دارایی آمادگی کافی داشته باشد.

دقت بسیار بالا در کار


دقت و نظم در همه کار لازم است. در مورد حسابداری این امر مهم تر است. چرا که حسابدار تمام روز با اعداد و ارقام ریز و درشت سروکار دارد. او باید دقیق و سر موقع همه اتفاقات مالی را ثبت کند و کنترل و بازنگری دقیقی رو کار روزانه خود داشته باشد.

رازداری کامل در مورد اطلاعات مالی شرکت و سهامداران


حسابدار همه اطلاعات مالی سازمان را میداند. او مورد اعتماد است و از جزئی ترین مسایل مالی صاحبان سهام و مدیران آگاه است. در پاسخ به این اعتماد لازم است بسیار رازدار باشد و از افشای مسایل مالی سازمان خود خودداری کند.




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: